Lihtne tagahoov on kauge minevik – sel suvel trendib õueala oaas. Ostjaid köidavad avarad terrassid, õdusad tuleasemed ja kaunite õitega pergolad, et täiuslikke Insta-väärilisi päikeseloojangu momente jäädvustada. Niisiis, müüja, löö oma õueala sõnaotseses mõttes lille ning see lisab sinu pakkumisele nii atraktiivsust kui ka väärtust. Millal siis veel, kui mitte suvel?!
Covidi ajal vältimatu kaugtöö on tulnud, et jääda ning nüüdisaja ostjad huvituvad kodust, kus on selle jaoks sobiv ruum ja tingimused. Tee ühest väiksemast toast kodukontor või kui ruumi napib, kujunda üks päikeseline nurgake just nõnda nutikalt, et seda on võimalik kasutada nii hommikusöögiks kui Zoom-veebikõne taustana. Kes siis ikka suvel “päris” kontoris tahab tiksuda?
Jätkusuutlikkus pole enam lihtsalt sõnakõlks – paljude inimeste jaoks, ja see hulk on kasvav, on sellest saanud elustiil! Ostjad on hakanud prioritseerima energiatõhusaid lahendusi nagu päikesepaneelid, targad termostaadid ja keskkonnasõbralikud ehitusmaterjalid. Seega tasub müüjatel rõhutada oma kodu “rohelist krediiti” ja sellega keskkonnateadlikku sihtrühma meelitada. Suvel ongi ju kõik niikuinii veel ekstra roheline!
Miks piirduda üksnes “koduga”, kui müüdaval/ostetaval kinnisvaral on potentsiaal üüripinnana näiteks puhkuste või lähiümbruse suursündmuste ajal? Korter või maja, mis asub populaarsete turismiobjektide või näiteks ranna läheduses on vägagi ahvatlev pakkumine nn passiivse tulu teenimise eesmärgil ostjale, kes omab lisaks suvekodu või mõnd muud kohta, kus aeg-ajalt käia või elada. Väärt idee on ju ka näiteks renditulu eest hoopis üks mõnus reis teha. Win:win!
Kes see ikka tahaks veeta kogu suve muru niites? Igatahes mitte tänapäeva ostjad! Üha populaarsemad on seega robotniidukiga (mhm, jäta see hinna sisse!) krundid, vähest hooldust vajav maastikukujundus, komposiidist terrass ja vastupidavad materjalid. Soovitus seega nii müüjale kui ostjale – tõsta esile või veendu, et rohkem aega jääb puhkamisele ning vähem kulub kõikvõimalikele heakorra- ja hooldustöödele.
Tark kodu pole enam futuristlik ulmefilm, vaid elementaarne omadus nii suvel kui muul ajal. Ostjaid huvitavad üha enam kõikvõimalikud integreeritud süsteemid tarkadest lukkudest kuni automaatse valgustuse ja jahutuse/soojenduse ning mobiilist juhitava saunakeriseni välja. Kui asud oma kodu müüma, kaalu nutikuse upgradimist, et ahvatleda ka tehnika fännidest ostjaid.
Suvel soovivad inimesed võimalikult palju aega õues veeta. Nii kujunevad atraktiivsemaks just need elamu piirkonnad, kus paiknevad kogukonna sõlmpunktid nagu pargid, ujumiskohad või matkarajad ja kergliiklusteed. Vähemtähtsaks ei saa pidada ka naabruskonda ehk üleaedseid, kellega paratamatult rohkem kokku puututakse. On ju suur vahe, kas kõrvuti elavad Andres ja Pearu või sarnased pered, kelle lapsed saavad koos mängida ning korraldatakse ühiseid grillipidusid.
Selline ta siis sai – 7 kuuma vihjet, mis just suvel kinnisvara vallas laineid löövad ja esiletõstmist väärivad olenemata sellest, kas oled ostmas, müümas või unistad niisama.
Tutvu kindlasti ka meie suviselt potentsiaalikate kinnisvarapakkumistega või anna märku, kui oled midagi kindlat otsimas.
Kinnisvara müümisel tuleb aeg-ajalt ette, et ostja soovib maksta selle eest järelmaksuga. Paide notar Eve Põtter selgitab Notaritekoja Facebooki lehel avaldatud artiklis, milliseid reegleid tuleb järgida, et kõik laabuks tõrgeteta ja nii ostja kui ka müüja õigused oleksid kaitstud. Niisiis, kuidas toimida, kui teemaks on kinnisvara ost järelmaksuga?
Kodu ostmine või müümine on võrdlemisi keerukas protsess ja tihtipeale ka üks elu olulisemaid otsuseid – nii emotsionaalses kui ka rahalises mõttes. Kui soovid selle ülesande usaldada professionaalile ja vaagid nüüd endamisi, milline on üks hea kinnisvaramaakler ning mille põhjal tema pädevust ja sobivust hinnata, siis loe edasi.
Ilmselt oled kuulnud kedagi sel teemal rääkimas või isegi mõelnud, et ostaks mõne odavamat sorti poolräämas korteri või maja, “vuntsiks üles” ja müüks kasumiga maha. Niiöelda flipiks. Tundub võrdlemisi lihtne, aga kas ikka on?
Me pakume kodutunnet. See saab tekkida hetkel, kui päriselt oma koju sisse astud. Äratundmine ja rõõm, mis paistab koduostja silmades, kui ta on leidnud oma õige pesa – see on meie edasiviiv jõud.